Partneři
|
O projektu
|
O pořadu
|
Fotogalerie
|
Videogalerie
Projekt TS Ostrava i TVP Wrocław
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Przekraczamy granice.
Projekt TS Ostrava a TVP Wroclaw
Tento projekt je spolufinancován z prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj. Překračujeme hranice.
  Trojmezí na západě
Trójstyk Zachodni
 
  Frýdlantský výběžek
Łużyce
 
  Jizerské hory
Góry Izerskie
 
  Západní Krkonoše
Karkonosze Zachodnie
 
  Východní Krkonoše
Karkonosze Wschodnie
 
  Broumovsko
Góry Suche
 
  Stolové hory
Góry Stołowe
 
  Orlické hory
Góry Bystrzyckie
 
  Králický Sněžník
Śnieżnik
 
  Rychlebské hory
Góry Złote i Bialskie
 
  Víno a zlato na hranici
Wino i złoto u stóp
 
  Osoblažsko
Osoblaha/Ziemia Prudnicka
 
  Prajzsko
Ziemia raciborska
 
  Na soutoku Odry a Olzy
 Odra i Olza
 
  Jedno město na Olze
Cieszyn
 
  Trojmezí na východě
Wisła, Istebna - Trójstyk
 
Jedno město na Olze - Česká zajímavost
Archeopark Chotěbuz

Zřejmě největším lákadlem pro návštěvníky české strany hranice je skanzen starého slovanského hradiště v Chotěbuzi nedaleko Českého Těšína. Obnovené sídlo Slovanů z 8. až 11. století teď znovu žije a v jeho kulisách můžeme nahlédnout hluboko do historie tohoto místa a jeho obyvatel.  O prázdninách lidé z historických skupin oživlé historie organizují tady akce různého druhů a ukazují život starých Slovanů.

Česká zajímavost
Archeopark Chotěbuz

Zřejmě největším lákadlem pro návštěvníky české strany hranice je skanzen starého slovanského hradiště v Chotěbuzi nedaleko Českého Těšína. Obnovené sídlo Slovanů z 8. až 11. století teď znovu žije a v jeho kulisách můžeme nahlédnout hluboko do historie tohoto místa a jeho obyvatel.  O prázdninách lidé z historických skupin oživlé historie organizují tady akce různého druhů a ukazují život starých Slovanů.Více >>

Zajímavost na hranici
Těšínské nádraží

Zatímco Cieszyn je plný památek, v Českém Těšíně jich najdeme výrazně méně. Český Těšín býval v době před rozdělením spíše předměstím, mimo historické centrum. Význam předměstí však prudce vzrostl ve druhé polovině 19. století, kdy rakousko-uherské úřady rozhodly o vybudování Košicko-bohumínské dráhy.Více >>